Jak wybrać odpowiedni zegar do biura?

Aranżacja przestrzeni biurowej powinna spełniać określone wymagania. Bardzo istotne są walory estetyczne wystroju i funkcjonalne zagospodarowanie przestrzeni. Odpowiednio urządzone miejsce pracy wpłynie na samopoczucie i wydajność przebywających w nim osób. Ważnym elementem w każdym biurze jest zegar gabinetowy lub ścienny. Taki element powinien być praktyczny i komponować się z wystrojem wnętrza. Jak wybrać odpowiedni zegar ścienny do biura?

Aspekty praktyczne

Poszukując odpowiedniego czasomierza należy przede wszystkim zwrócić uwagę na widoczność i czytelność tarczy. W mniejszych pomieszczeniach doskonale sprawdzą się zegary o standardowych wymiarach. W holu i bardziej przestronnych wnętrzach warto postawić na modele o większej średnicy. Zaleca się również zwrócić uwagę na oświetlenie biura. Jeżeli w przestrzeni pojawiają się żarówki o intensywnym blasku, należy unikać zegarów ściennych z błyszczącymi szybami. Odbijane światło mogłoby ograniczyć widoczność tarczy. W szczególnie ciemnych pokojach zaleca się umieścić zegary podświetlane lub z elektronicznymi wyświetlaczami. Warto również postawić zegary gabinetowe na biurkach pracowników.

Walory estetyczne

Zegar do biura powinien komponować się z wystrojem wnętrza. W pomieszczeniach w stylu nowoczesnym warto postawić na modele elektroniczne lub z metalowymi tarczami. W biurze retro sprawdzi się zegar drewniany z rzymskimi cyframi. Odpowiednio dobrany czasomierz podkreśli charakter aranżacji i wpłynie korzystnie na samopoczucie pracowników.